En una cassola comencem a fer la salsa amb ceba ratllada i oli i quan estigui començant a canviar el color afegir tomàquet trinxat sense pell, una mica de sal una mica de sucre, i la deixem fer.
En una paella amb oli posem la carn picada, sal i pebre, ho anem remenant, afegim les potes i les ales dels calamars i un bon grapat de pinyons, una o dues cullerades de la salsa que estem fent i ho deixem coure una mica i traiem del foc.
Amb una cullereta anem farcint els calamars, procurant que no estiguin massa plens, s’encongiran al coure, i els cosim amb un escuradents , els anem posant a la cassola on tenim la salsa de tomàquet i els deixem coure lentament,. quan estan quasi cuits, fem una bona picada d’all i julivert amb sal, (hem tastat abans la salsa) i la tirem a una paella amb l’oli calent, omplim el morter amb aigua bona, tenim una cullerada de farina de blat preparada, i remenem la picada s’ha de vigilar molt bé el punt, es crema fàcilment, tirem la farina, remenem que es faci rossa i de seguida que pren color, tirem l’aigua que tenim al morter, remenem una mica i ho posem al cassola, sacsegem una mica i ja esta fet. Aquest es un plat que millora fet un dia per altre. ¡Es per sucar-hi pa!